Mielestämme on tarpeen vaatia digitaalisen palvelun uusia käyttäjiä todistamaan henkilöllisyytensä väärinkäytösten estämiseksi. Kun asiakkaille - myös B2B-kumppaneille - tarjotaan yhä useampia digitaalisia palveluita, verkkopetokset hallitsevat uutisia.
Gartner ennustaa, että vuoteen 2022 mennessä 80 % organisaatioista käyttää henkilöllisyyden todentamista osana sisäänkirjautumisprosessejaan. Norjan markkinat ovat hyväksyneet BankID:n turvallisen tunnistautumisen standardiksi, ja Vipps on hyvää vauhtia saavuttamassa samanlaisen aseman.
Mitä on Cloudworksin identiteetin todentaminen?
→ Cloudworks Identity Proofing varmistaa, että vain käyttäjät, jotka ovat antaneet todennettavissa olevat henkilöllisyystiedot, pääsevät organisaation järjestelmiin ja tietoihin.
Identity Proofing on kertaluonteinen prosessi, jossa käyttäjän henkilöllisyys todennetaan luotettavan identiteetin tarjoajan avulla. Markkinoilla on useita muita yrityksiä, jotka tarjoavat identiteetin todentamistyökaluja, kuten Onfido, Signicat ja Buypass. Sen sijaan, että kilpailisimme näiden ratkaisujen kanssa, palvelumme yhdistää asiakkaidemme IAM-ratkaisuihin hyväksyttyjä identiteetin todentamismenetelmiä, kuten BankID, Vipps tai tanskalainen NEMID.
Tämä integrointi varmistaa, että:
→ Oikeat käyttäjät voivat todistaa henkilöllisyytensä, yleensä ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.
→ Käyttäjäprofiilia täydennetään varmennetuilla tiedoilla, kuten sosiaaliturvatunnuksella ja asuinosoitteella.
Kun käyttäjän henkilöllisyys on todistettu, käyttäjä tunnistetaan suoraan IAM-ratkaisuun. Tämän jälkeen tunnistautuminen on kitkatonta ja kustannustehokasta.