Yhtenäinen käyttäjäkokemus
GDPR-yhteensopiva
Taloudellinen ja turvallinen
Soveltuu sekä B2B- että B2C-yrityksille
CIAM-RATKAISUN KESKEISIÄ OMINAISUUKSIA
Kun asiakkaan on tunnistauduttava useammalla tekijällä kuin perinteisellä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, myös turvallisuus lisääntyy.
Esimerkkejä tekijöistä ovat kirjautuminen tekstiviestillä tai sähköpostilla lähetettävän kertakäyttökoodin taikka sormenjäljen avulla.
CIAM-ratkaisun täytyy skaalautua tarvittaessa miljoonille käyttäjille, ja sen on kyettävä reagoimaan nopeasti ylimääräisiin paineisiin, kuten markkinointikampanjoihin.
Single Sign-Onin (SSO) avulla käyttäjä kirjautuu yhteen yrityksen sovelluksista ja saa automaattisesti pääsyn muihin sovelluksiin.
Ulkoiset palveluntarjoajat, joihin CIAM-ratkaisu on yhteydessä asiakkaan henkilöllisyyden todentamiseksi, voivat olla mitä tahansa Facebookista ja Googlesta BankID:hen ja Vippsiin.
CIAM-ratkaisussa kaikki käyttäjätiedot kaikista sovelluksista kerätään yhteen paikkaan, ja käyttöoikeuksia on helppo myöntää tai peruuttaa.
Tämä on arvokasta myös analyyseja sekä asiakaspalvelun kehittämistä varten, ja auttaa täyttämään tietosuojavaatimukset.
Henkilöllisyyden todistaminen ja eID
Identiteetin todentaminen on kertaluonteinen prosessi, jossa käyttäjän henkilöllisyys todennetaan luotettavalta sähköisen identiteetin tarjoajalta. Kun käytetään BankID:n, Vippsin tai NemID:n kaltaisia identiteetin todentamistyökaluja, käyttäjä saa automaatisesti pääsyn IAM-ratkaisussa, kun henkilöllisyys on todennettu. Tämän jälkeen sisäänkirjautuminen on kitkatonta ja kustannustehokasta.

Asiakastietojen hallinta turvallisella, käyttäjäystävällisellä ja saumattomalla tavalla voi olla kilpailuetu ja joskus jopa kriittinen tekijä asiakassuhteessa.

Vähemmän kitkaa = enemmän konversioita
Kaikki tekevät ostoksia verkossa, mutta kaikki verkkokauppakokemukset eivät ole samanlaisia. Kun tavarat on lisätty ostoskoriin ja olet valmis maksamaan, on suuri ero siinä, kuinka nopeasti verkkokauppa päästää sinut lähtemään.
Jos ihanteellinen CIAM-järjestelmä kysyy mahdollisimman vähän kysymyksiä, mistä asiakkaita koskevat olennaiset tiedot olisi kerättävä? Miten varmistetaan, että asiakas todella on se, joka hän väittää olevansa?
Jos haluat kuulla lisää CIAMin tarjoamista mahdollisuuksista, voit varata tapaamisen kanssamme.
Klikkaa tästä varataksesi tapaamisen