Elkjøp Nordic AS lisäsi kannattavuuttaan Office 365:n avulla

Elkjøp Nordic AS lisäsi kannattavuuttaan Office 365:n avulla

Elkjøp Nordic AS palkkasi Cloudworksin auttamaan konsernin toimistotukisovellusten valmistelussa ja siirtämisessä Office 365 -pilvipalveluun. Nyt yrityksen IT-osasto voi keskittyä tärkeämpiin tehtäviin kuin näiden palveluiden ylläpitoon; palvelut toimivat kuin itsestään.

Cloudworksin tarjoama apu on ollut korvaamatonta varmistettaessa Office 365:n laadukas käyttöönotto konsernin 1 300 hallinnolliselle käyttäjälle.

 

Geir Nøstdahl, digitaalisten IT-palveluiden johtaja

Pohjoismaiden suurin

Elkjøp Nordic AS on Pohjoismaiden suurin kuluttajaelektroniikan ja sähköisten kodinkoneiden vähittäismyyjä, ja siihen kuuluu Pohjoismaissa yli 400 tavarataloa, joissa on yhteensä noin 10 000 työntekijää.

Tärkeät valmistelut

Hyvä suunnittelu ja huolellinen valmistelu olivat ratkaisevia hyvän laadun varmistamiseksi. Huolellinen testaus edisti lisäksi laadunvarmistusta. Käyttöliittymät oli päivitettävä ja tietojen laatu varmistettava. Käyttöön otettiin uusi Office-paketti, jonka avulla päästiin käyttämään Office 365:n uusia toimintoja. Näin vältyttiin yllätyksiltä hankkeen myöhemmissä vaiheissa.

Piilotettu siirtyminen

Siirtoprojektit edellyttävät usein palvelukatkoksia, etenkin kun siirrettävänä on suuria tietomääriä. Tässä hankkeessa näin ei kuitenkaan käynyt. Sekä uudet että vanhat sähköpostipalvelut integroitiin hybridiratkaisuun, jotta tiedonsiirto voitiin tehdä taustalla, käyttäjältä piilossa. Tämän seurauksena organisaation työntekijät tuskin huomasivat siirtoa muuten, kuin että he saivat käyttöönsä uusia toimintoja.

Vahvistunut kilpailukyky

Office 365 on "Software-as-a-Service" palveluntarjoaja, eli sovellukset toimitetaan palveluna. Tämän tärkein etu on se, että Elkjøp Nordic AS:n ei enää tarvitse ylläpitää toimiston tukipalveluja. Näin IT-osasto voi siirtää painopisteensä vakiotuotteista konsernin ydinjärjestelmiin, mikä vahvistaa Elkjøpin kilpailukykyä.