Höegh Autoliners paransi turvallisuutta automatisoidulla pääsynhallinnalla

Höegh Autoliners paransi turvallisuutta automatisoidulla pääsynhallinnalla

Identity Governance -ratkaisun (NetIQ by OpenText) avulla Höegh Autoliners on tehostanut pääsynhallintaa ja parantanut tietoturvaa työntekijöilleen ja yhteistyökumppaneilleen.

Globaali organisaatio

Höegh Autoliners on johtava maailmanlaajuinen kuljetus- ja logistiikkapalveluiden tarjoaja "Roll-on-Roll-off" (RoRo) -segmentissä. Yrityksessä on 450 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Oslossa.

Käyttöoikeuksien hallinnan haasteet

Toimitusmallin muutokset ovat vaikuttaneet Höegh Autolinersin nykyiseen toimintatapaan. Yritys on ulkoistanut monia operatiivisia tehtäviä ja työskentelee tiiviisti jälleenmyyjien kanssa ympäri maailmaa. Luottamuksellsuuden säilyttämiseksi vain ne jälleenmyyjien työntekijät, jotka todella työskentelevät Höeghin kanssa, saavat pääsyn varustamon liiketoimintajärjestelmiin.

Hajautettu käyttöoikeuksien hallinta

Monien jälleenmyyjien ja heidän lukuisten työntekijöidensä myötä käyttöoikeuksien hallinnasta tuli yhä haastavampaa. Cloudworksin tarvekartoituksessa kävi ilmi, että yritys halusi tehostaa käyttöoikeuksien hallintaa ja lisätä turvallisuutta. Ratkaisuksi tuli vastuuttaa jälleenmyyjät hallitsemaan itse työntekijöidensä käyttöoikeuksia Höegh Autolinersin liiketoimintajärjestelmiin. Käyttöoikeudet riippuvat kunkin työntekijän työtehtävistä ja Höegh Autolinersin jälleenmyyjälle määrittämästä turvallisuuskontekstista.

Käyttöoikeuksien standardointi

Käyttöoikeudet standardoitiin perustuen Role-Based-Access-Control (RBAC) -roolimalliin, joka yhdistää käyttöoikeudet käyttäjän tehtäviin ja vastuualueisiin. Höeghin globaalille organisaatiolle kaikkien jälleenmyyjien yhdenmukaiset roolit ja säännöt edistävät yksinkertaistamista ja skaalautuvuutta.

Hallintakampanjat varmistavat luottamuksellisuuden

Luottamuksellisuuden varmistamiseksi jälleenmyyjien on säännöllisesti uudelleensertifioitava työntekijöidensä käyttöoikeudet. Tämä uudelleensertifiointi on järjestetty niin kutsuttuina hallintakampanjoina. Ne toteutetaan automaattisesti, jolloin henkilöstövastaavat vahvistavat tai kieltävät olemassa olevat käyttöoikeudet. Mahdolliset muutokset toteutetaan välittömästi ja itse hallintakampanjan toteutus kirjataan myöhempää viittausta varten. Tällä tavoin Höegh dokumentoi jatkuvan turvallisuustyönsä.

Automaatio takaa turvallisuuden ja tehokkuuden

Käyttöoikeuksien hallinnan automatisointi tuo mukanaan monia etuja, muun muassa se vahvistaa turvallisuutta. Kun identiteettimuutokset tehdään manuaalisesti, voi olla helppo unohtaa, että käyttöoikeuksia ei vain anneta, vaan ne pitää myös poistaa. Automatisoitu järjestelmä varmistaa, että käyttäjän oikeudet perustuvat hänen asemaansa ja todellisiin tarpeisiinsa. Automatisoidulla käyttöoikeuksien hallinnalla Höegh varmistaa luottamuksellisuuden ja tehostaa työhönoton ja työsuhteen päättämisen prosesseja.

Teknologia: NetIQ by OpenText